Followers

22 March 2011

Irfan Naufal ----- Hari Pertama

Detik2 bersejarah dalam hidup aku......

Tanggal 03 March 2011 (Thursday) 5.20am aku dikejutkan dengan satu panggilan misteri .... telefon berdering aku lihat no tidak dikenali...hati aku berdebar ...maklumlah org tua huby mmg sentiasa sakit (sakit asma)....aku kejutkan hubY agar dia menjawab panggilan telefon tersebut.....

HubY : Hello....saper ni
Misteri : Saya Nazeri, betol ke Abg yg nk anak angkat....
Huby : Betol la...knp dh der ker ......(mata abg yg layu , skrg dh segar bugar)
Nazeri : Dh der dh, tp abg kne turun cendana la ..nnt kiter blh citer....
Huby : Ok2 sekejap lg sy smpai.....

Huby tnpa buang mse terus kejutkan aku yg sedap melayan mimpi entah paper hehe....aku yg terpingga2 x tau hujung pangkal terus bersiap2.....ats mOto br dia ckp "mama kl der rezeki ader org nk kasi bby".....perghhhh nk luruh jantung aku mendengarnyer....tp aku x menaruhkan harapan yg tinggi sbb dh berapa kali aku kne tipu huhuhu...

Tepat kOl 6.06 pg kitorg borak kt kedai mamak Jalan Betik Ahmad Khan Kalo x salah la..
Nazeri memula kan bicara bla..bla bla....aku ternganga je dengar cerita si Nazeri entah betol entah tidak.....
Si Nazeri cerita la...kl dia tipu aku pun tipu r....

Tersebutlah kesahhhhh......der sorg pompuan ni lari dari umah (dari mersing datang pasir gudang)...dtg jumpa wife Nazeri untuk tumpang umah dorg sampai dia bersalin....kire pompuan ni kwn ngan wife nazeri la...so skrg ni dia dh bersalin kt Hospital penawar (mcm org kaya r)....sbnrnyer pnjg jugk yg dia citer tp aku pendek kan .....hehehe

Dlm kol 7.00 pg aku p melawat BBy ...ish2 comel tol la bbynyer..tapiiiiii.....
i) BBy x cukup bulan berat 2.09..
ii) Mengalami sesak nafas
Oh TUhan bayi sekecil ini sudah Kau berikan dugaan yang sebegini berat padanyer....

Kol 8.00 pg - Doktor mengesyOrkan kami agar segera berikan rawatan pd bb di hospital kerajaan ..tp kl di penawar Kos nyer faham2 jer la....sO kami pilih untuk dihantar ker Hospital HSI.....Time tu dlm ati aku TuHan jek yang tau..Walaupun br beberapa jam aku jumpa dia...kasih syg aku pd dia mcm anak sendiri...takOt terjadi paper pdnyer...Oh tUhan selamatkan lah anak kami ya Allah.....

Dlm kOl 10 lebih: baru la ambulans smpai jenuh jugak kami menunggu....Aku ikOt skali dlam ambulans...abg ikot pun jugak dr belakang Naik kete......

Dalam ambUlans keadaan BBy masih stabil....tapi x sampai 10 minit keadaan BBy semakin drop badan dia biru2 dhh...aku mula panik dlam ambulan dh kecoH...ambulan makin lari semakin laju.....YA Allah...aper lagi Ujian yang kau berikan pd hamba mu ini......
Ini lah hari yang betol2 mencemaskan dalam hidup aku....tGG sambungan akan datang.....

KU mOhon dOa dr kalian untuk kesejahteraan anak ku......Irfan Naufal

No comments: